Isnin, 5 September 2016

Tips Untuk Meningkatkan Testosteron Semulajadi Tanpa Memakan Ubat

 Tips  Untuk Meningkatkan Testosteron Semulajadi Tanpa Memakan Ubat




Mengoptimumkan Tahap D Vitamin Anda

Untuk menghasilkan testosterone secara semulajadi, vitamin D adalah satu kemestian. Vitamin D juga meningkatkan tahap testosteron yang juga meningkatkan libido. Kekurangan vitamin D adalah penyebab kadar testosterone menurun ,rata-rata lelaki di asia menghadapi kekurangan vitamin D ini. Untuk mendapatkan tahap vitamin D dalam julat yang sihat, mendedahkan diri kepada cahaya matahari adalah cara terbaik untuk mengoptimumkan tahap vitamin D anda secara semulajadi.



Mempunyai Seks Lebih Sering

Adalah penting untuk melakukan hubungan seks lebih kerap dengan isteri anda. Apabila anda melakukan seks dengan lebih kerap, ia juga meningkatkan keyakinan anda serta mengurangkan tekanan. Gabungan faktor-faktor  boleh membantu meningkatkan testosteron.



Mengurangkan Tekanan Meningkatkan Testosteron

Apabila anda berada di bawah banyak tekanan, badan anda mengeluarkan beberapa  hormon tekanan kortisol. Hormon ini menghalang pengeluaran testosteron. Dari sudut pandangan biologi, testosteron di pengaruhi tingkah laku yang berkaitan seperti mengawan. Sekiranya anda berada di bawah tekanan, gunakan Teknik Kebebasan Emosi. teknik biasa untuk mengurangkan tekanan adalah seperti meditasi, yoga, ketawa dan banyak lagi. Selain itu, pembelajaran kemahiran bersantai seperti pernafasan dan visualisasi positif boleh menjadi cara yang baik untuk meningkatkan pengeluaran testosteron.



Elakkan Bersenam Berlebihan

masa yang anda ambil untuk bersenam boleh mempengaruhi tahap testosteron anda. Jika anda kerap bersenam atau bersukan terlalu kerap atau terlalu lama , maka tahap testosteron anda boleh menurun. Bersenam terlalu lama tidak sanggat di gelakan bagi anda yang menginginkan  testosterone meningkat yang kerana bersenam terlalu lama boleh menurunkan tahap kortisol. sebaiknya. Untuk meningkatkan tahap testosteron anda, pastikan tempoh bersenam anda dalam lingkungan 30 minit hingga 1 jam sahaja sehari dan banyakan berehat .



 Tips terbaik untuk Meningkatkan Testosteron - Makan Lebih Sayur-Sayuran


Sayur-sayuran seperti cruciferous, brokoli, kubis bunga dan kubis mengandungi  indoles yang diketauhi boleh  membasmi estrogen buruk dari badan. Secara umum, sayur-sayuran juga membantu menyokong kealkalian dan keradangan di dalam badan. Sayur-sayuran seperti kale dan bayam membantu menggalakkan badan untuk mengawal lamak berlebihan di dalam badan serta meningkatkan kesihatan secara keseluruhan. Semua sayur-sayuran di atas secara tidak langsung membantu dengan tahap testosteron.



EmoticonEmoticon